Deze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken om een optimale gebruikerservaring te bieden. Je kunt je voorkeuren aanpassen of meer informatie bekijken.

Deze cookies zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt. Deze cookies kunnen niet uitgezet worden.
Deze cookies zorgen ervoor dat we het gebruik van de website kunnen meten en verbeteringen door kunnen voeren.
Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen, zoals YouTube of Vimeo.
Deze cookie stellen onze advertentiepartners in staat om doelgerichter informatie te kunnen aanbieden.

Door categorieën uit te zetten, kan het voorkomen dat gerelateerde functionaliteiten binnen de website niet langer correct werken. Het is altijd mogelijk om op een later moment de voorkeuren aan te passen. Bekijk meer informatie.

Untitled, 2023 (framed) is an installation reflecting on the word “frame” and the transformation of its part of speech and the dynamic interaction between the material frame and the conceptual frame.


This installation is a combination of the selected collections from depot and two works from the artist: Still Life and Framed.


Still life is a series of three moving-image objects. They are created as a response to painting "The glorification of Cornelis de Witt', after Jan de Baen. As a Taiwanese woman, I couldn’t relate to the content or the history of this painting. But what caught my attention was the frame of the painting. The patterns of the frame were not merely decoration, they were related to the painting itself, as if the frame is the extension or a part of the painting. Frame as a part of the artwork became a convention during the Renaissance period and thereafter, regardless of a material one or a conceptual one. I followed the model of The glorification of Cornelis de Witt, created these three framed moving images. They are not about the glorification of hero or some memorial moments, but just three mundane scenes from a person’s life.


Framed is a voice message, a love letter for the object that present most of the images you see after the first decade of the 21st century. An object with the slimmest frame but framed you the most